Change Text Size
+ + + + +
Η σοφία, το φαγητό κι ο πλούτος

(Νιγηρία)

Μια ημέρα η σοφία, το φαγητό και ο πλούτος ξεκίνησαν να πάνε ένα ταξίδι. Καθώς προχωρούσαν συνάντησαν έναν άντρα να κάθεται κάτω από ένα δέντρο. « Πού πηγαίνετε;» τους ρώτησε ο άνδρας. «Ψάχνουμε ένα μέρος να μείνουμε» απάντησαν και οι τρεις. Τότε ο άνδρας είπε: « Θα ήθελα ο πλούτος να μείνει μαζί μου» και ο πλούτος του απάντησε: «Είσαι κουτός, διότι αν είχες διαλέξει την σοφία θα μπορούσαμε και οι τρεις να ζήσουμε μαζί σου. Αλλά διάλεξες εμένα μόνο και δίχως την σοφία δεν θα μπορούσες να με έχεις για πολύ.»
Ξεκίνησαν να φύγουν και στον δρόμο τους βρήκαν έναν άλλο άνδρα.

«Πού πηγαίνετε;» τους ρώτησε ο άνδρας. «Ψάχνουμε ένα μέρος να μείνουμε» απάντησαν. Ο άνδρας αμέσως τους απάντησε: « Θα ήθελα το φαγητό να μείνει μαζί μου». Το φαγητό του απάντησε: « Δεν είσαι έξυπνος. Αν είχες επιλέξει έναν συγκεκριμένο από εμάς τότε θα μπορούσαμε να μείνουμε όλοι μαζί σου. Αλλά διάλεξες εμένα! Νομίζεις ότι μπορείς να με κρατήσεις; Όχι, δεν μπορείς! Γι' αυτό άσε μας να φύγουμε.»
Έτσι συνέχισαν το ταξίδι τους, λίγο αργότερα συνάντησαν έναν άνδρα που δούλευε και τους ρωτάει: «Πού πηγαίνετε;» Του απάντησαν : «Ψάχνουμε ένα μέρος να μείνουμε». Ο άνδρας τους απαντά: « Θα ήθελα την σοφία να μείνει μαζί μου.» Το φαγητό του λέει: «Αφού επέλεξες την σοφία, θα μείνω και εγώ μαζί σου. Ξέρω ότι θα μπορείς να με προσέχεις.» Ο πλούτος λέει: «Εφόσον διάλεξες την σοφία θα μείνω και εγώ μαζί σου. Ξέρω ότι θα μπορείς να με προσέχεις.» Έτσι έμειναν μαζί του και οι τρεις , διότι έκανε την σωστότερη επιλογή.



Πηγή: paramythenia-chora.webnode.gr